De meeste mensen twijfelen of ze moeten investeren in Facebook advertenties, mogelijk om verschillende redenen. Ze hebben er zelf weinig goede ervaringen mee gehad, ze geloven niet dat het werkt, ze hebben er geen verstand van, ik kan nog wel even doorgaan.
Ik ga in de komende vijf minuten dat je dit leest uitleggen waarom Facebook de komende vijf jaar de beste manier is om jouw bedrijf te promoten.
In mijn mening zijn er drie hoofdredenen waarom je enorme resultaten kunt boeken met Facebook en Instagram marketing.
#1 Aandacht
Zoals ik al eerder zei ligt het aan verschillende redenen waarom mensen zich afvragen of Facebook wel werkt. Wat bedrijfseigenaren me vertellen is dat zijn of haar klanten niet op Facebook zitten. Met wereldwijd 3 miljard maandelijkse- en 1.5 miljard dagelijkse gebruikers, houd je jezelf vreselijk voor de gek als je denkt dat je klanten en cliënten niet op Facebook te vinden zijn. Ze consumeren dagelijks allerlei soorten content. Van een grappig filmpje doorsturen naar een vriend of collega, tot een heftig nieuwsbericht lezen over het jongetje Jayme die 1,9 miljoen nodig heeft voor het duurste medicijn ter wereld… Mensen besteden dagelijks redelijk wat tijd op het internet en dus ook op sociaal media. Pak deze kans om je onderneming te laten zien bij potentiële klanten.
#2 Koopje
Ik zie geen ander platform op sociaal media die de komende vijf jaar serieus kan concurreren met de mogelijkheden op Facebook en Instagram. Geld kan een probleem zijn bij marketing. Want met een slechte strategie kost het adverteren meer dan wat het oplevert. Met Facebook en Instagram kun je je eigen budget opstellen. De vrijheid is enorm. Je advertenties kunnen al starten vanaf vijf euro per dag en je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ook heeft Facebook een algoritme geïnstalleerd wat je kosten om iemand te bereiken kan verminderen. Dit is gebaseerd op resultaat. Hoe beter je advertentie het doet, hoe meer mensen het te zien krijgen. Dit is om jou als adverteerder te motiveren om een zo goed mogelijke advertentie te maken.

#3 Concurrentie
Tot slot de concurrentie. Ik bedoel niet per se de concurrentie op Facebook, maar ik durf te wedden als jij niet het initiatief neemt om de potentiële klanten te bereiken via Facebook of Instagram dan doen jouw concurrenten het wel. Beetje bij beetje digitaliseren bedrijven zich meer en meer. Adverteren op het internet wordt steeds populairder. Groot gelijk. Iedereen zit vaker met een telefoon voor zijn neus, dus een goede kans om dit te gebruiken! Zorg dat je de kudde voor bent in de moderne manier van adverteren. Laat zien dat jij het heft in handen neemt om jouw onderneming naar een hoger niveau te tillen. Zie je bedrijf groeien met de tijd naarmate je een goed georganiseerde strategie uitoefent.
Ben jij bereidt om de volledige potentie uit jouw marketing strategie te halen om zo meer klanten- en naamsbekendheid te krijgen?
Laat dan een berichtje achter op de Contact pagina om te bespreken wat mogelijk is om van jouw onderneming een nog groter succes te maken!
